marți, 29 decembrie 2009

NU ESTE ROLUL GUVERNĂRII SĂ ŢINĂ CETĂŢENII SĂ NU CADĂ ÎN GREŞALĂ; ESTE ROLUL CETĂŢENILOR SĂ ÎMPIEDICE GUVERNANŢII SĂ CADĂ ÎN GREŞALĂ”; din Hotărârea nr.339,382 (1950) a Curţii Supreme a S.U.A., care acolo are şi atribuţiuni de Curte Constituţională.

Cassandra, pentru anul 2010: se aşteaptã creşteri masive de preţuri şi de taxe


SLUGILOR CU CAFTAN
Externalizarea activitãţilor din primãrii, spitale, şcoli ş.a., care nu au scãzut ponderea forţei de muncã, RISIPÃ este, şi risipã s-a fãcut; s-au transformat activitãţi non-profit în operaţiuni mai scumpe – cu profitul SAMSARILOR. Nimeni de acolo nu se mai adreseazã furnizorilor; nu ştiu Primãriile, celelalte instituţii ale Statului şi Armata cine furnizeazã energie şi combustibili? Daţi-i afarã pe asemenea decidenţi şi în aceeaşi zi veţi avea de la subalternii lor dovezile pentru pedepsirea jafului!
Dacã se vrea reducerea cheltuielilor, INTRODUCEŢI ÎN BUGETUL PE 2010 SÃ NU SE MAI APROBE NICI-O CREŞTERE A CHELTUIELILOR FAŢÃ DE 2009 – ÎN NICI-UN DOMENIU! Sã nu se conteze pe creşterea TVA (care pentru cei la limita subzistenţei este IMPOZIT PE ALIMENTAŢIE). Impozitul pe profit mai mic decât rata TVA indicã o rãsturnare gravã a echilibrului social. AIASTA NU SE POATE! spunea Petre Carp.
Iar accizele, accizele sunt urmãrite atent şi de U.E.; sã fi uitat mult-prea-onoraţii economişti şi politicieni cã ACCIZA ESTE O TAXÃ FEUDALÃ – DE LA ÎNCEPUTUL PROTECŢIONISMULUI; se revendicã ei de la feudalism – unde nu existau politicieni?

Un comentariu:

  1. Ratele de impozitare a profitului au continuat sa scada in anul care a trecut, in schimb guvernele din intreaga lume se orienteaza tot mai mult spre impozitele pe bunuri si servicii – cunoscute ca impozite indirecte – pentru a compensa deficitul de venituri catre stat, a reiesit din ultimul sondaj anual efectuat de KPMG International asupra ratelor de impozitare cu impact asupra activitatilor comerciale.

    Este pentru prima oara din anul 1994 cand nici macar una din cele 106 tari participante la sondaj nu a inregistrat o crestere a cotei de impozit pe profit in anul care a trecut. Cota medie globala a impozitului pe profit a ramas la 25,9 %, doar cu un procent mai mica comparativ cu anul trecut. Uniunea Europeana (UE) continua sa inregistreze cele mai mici cote de impozitare a profitului, cota medie fiind in scadere cu un procent din 2007, ajungand in prezent la 23,2%, arata studiul mentionat.

    Cele mai ridicate cote medii se inregistreaza in regiunea Asia – Pacific unde ratele au scazut cu 0,8% ajungand la 28,4%, arata KPMG. La nivel global, cota medie a impozitelor indirecte este de 15,7%, cu mici fluctuatii in ultimii cinci ani.

    In schimb, cota medie a impozitelor indirecte in UE (Taxa pentru bunuri si servicii - (GST) sau Taxa pe Valoarea Adaugata (TVA) a inregistrat cele mai mari valori din lume, respectiv 19,49 la suta. In regiunea Asia – Pacific, acestea au cele mai mici valori, respectiv 11,14 %, dar si aici cota medie a crescut cu 0,5 din 2006 - potrivit sondajului KPMG.

    “De cativa ani exista semne ca guvernele din intreaga lume isi indreapta atentia spre impozitele indirecte, dar anul acesta tendinta a devenit mult mai clara,” a declarat Niculae Done, Partener in cadrul Departamentului de Taxe din KPMG in Romania.

    In Romania, impozitul pe profit a fost stabilit la o cota fixa de 16% inca de la inceputul anului 2005, una dintre cele mai mici rate din UE, in timp ce impozitele indirecte sunt destul de ridicate, mai arata studiul. De exemplu, cota standard de TVA este de 19%, si desi exista si o cota redusa, numarul de produse care se califica pentru TVA redusa este mai mic decat in majoritatea altor state membre UE. Cu toate acestea, anumite impozite directe inca sunt foarte ridicate.

    Dupa cum a explicat Valentin Tic-Chiliment, Partener in cadrul Departamentului de Taxe din KPMG in Romania, “impozitul pe cladiri este de cateva ori mai mare decat in tarile vecine si acesta poate fi un factor descurajant pentru investitori in ciuda ratei scazute a impozitului pe profit. Este adevarat ca exista unele exceptii pentru marii investitori, dar acestea sunt stabilite de catre autoritatile locale si sunt destul de arbitrare, astfel ca sistemul nu este deosebit de transparent".

    RăspundețiȘtergere